Tam Kapalı Bel Fıtığı Ameliyatı

Tam kapalı bel fıtığı ameliyatı tekniği, (Perkütan Endoskopik Lomber Diskektomi PELD), patlamış bel fıtığı, omurulik (foraminal) kanal daralması gibi bel ve bacak ağrısına sebep olan hastalıkların tedavisinde kullanılan, çok az doku hasarı (minimal invaziv) prensibine dayalı bir cerrahi yöntemdir. Diğer tekniklerden farklı olarak adele, kemik ve bağ dokusuna hasar verilmediğinden ameliyat sonrası ağrı çok az, iyileşme ve normal yaşantıya dönüş süresi kısadır.

Hangi Hastalara Uygulanabilir ?

Tam kapalı bel fıtığı ameliyatı, fıtıkların %90’ ında uygulanabilir. Her yaş grubuna uygulanabilir. Özellikle yaşlı ve diyabet, hipertansiyon gibi yandaş hastalığı olan hastalarda ameliyat sonrası iyileşme süresinin çok kısa olması büyük avantaj sağlamaktadır. Bu teknik nüks nedeniyle ikinci kez ameliyat olması gereken tüm hastalarda güvenle uygulanabilir. Bel fıtığının yanı sıra kanal darlığı ya da omur kayması olan hastalarda uygulanmaz.

Tam Kapalı Bel Fıtığı Ameliyatı Nasıl Yapılır ?

Tam kapalı bel fıtığı ameliyatında yüksek teknolojik cihazlar kullanılır. Endoskopi (kamera) sisteminin gireceği büyüklükte (0.6 cm) bir cilt kesisinden endoskop, adele ve dokuları kesmeden sadece sıyırarak anatomik boşluklardan ilerletilir ve fıtıklaşmış disk çıkartılır. Hasta arzu ederse ve gerekli uyum sağlanabilirse lokal anestezi ile yapılabilir. Deneyimli ve gerekli eğitimlerden geçerek sertifika almış cerrahlar tarafından uygulanabilir.

Avantajları Nelerdir ?

Kas ve kemik dokularda herhangi bir uygulama yapılmadığı için ameliyat sonrası erken dönemde bel ağrısı yoktur ve hasta aynı gün taburcu olabilir. Ameliyat sonrası iyileşme dönemi çok kısadır. Klasik Mikro cerrahi ameliyatlarından sonra oluşabilecek yapışıklıklara bağlı kronik bel ağrıları kapalı bel fıtığı ameliyatında görülmez. Mikro cerrahi sonrası tekrarlayan bel fıtığı vakalarında güvenle uygulanabilir.